Wysłany: 2008-05-28, 20:30 Re: Czy będąc kompletnym laikiem moge mieć Linuxa?
KiceK napisał/a:
Witam , linux jest wychwalany ale ja jestem kompletnym laikiem i niechciałbym się bawić w wpisywanie jakiś ciągów liter w konsole itd.
Czy jest wersja linuxa na podobnym poziomie technologicznym jak widnows?
Tzn. Żebym mógł pracować jak w windowsie , bez potrzeby wpisywania jakiś ciągów liter by uruchomić program ?
jeśli chodzi o linuksa ten system jest stworzony dla każdego. nawet dla osoby które nie miały styczności z tym systemem. Krótko mówiąć troche trudno będzie Ci się przyzwyczaić do tego systemu ale naprawde próboj i nie ryzygnuj po kilku dniach. I polecam Ci Kubuntu i Mandrive jeśli chodzi o porównanie z XP troche.
Ja za to odradzam ci mandrive... Może są bardzo proste ale uczą złych nawyków... Nie no jeżeli chcesz to możesz się ich uczyć W ogóle odradzam Systemy typu mandriva,Lindows itd. Jedynie co moge polecic na dzien dzisiejszy to ubuntu i fedora
które to idą (albo starają się iść) dokładnie tą samą drogą co odradzane przez ciebie distra. u mnie generalnie kolejka jest jedna: gentoo, slackware, arch
siara2134, co masz na myśli mówiąc złe nawyki? Sam zaczynałem od Ubuntu a potem Mandriva i żadnych nawyków nie mam i nie miałem. Chociaż po Ubuntu oczywiście będą, te sudo itd.
Wysłany: 2008-10-15, 11:11 kazdy kiedys byl laikiem linuksowym
Witajcie
Moim zdaniem kazdy moze przesiasc sie na linuksa, tylko z tego co zauwarzylem poczatkujacy uzytkownik robi jeden podstawowy blad-linuksa chce traktowac jak windowsa gdzie wszystko mozna wyklikac.Najlepiej jest zaczac przygode linuksowa od poczytania i zainstalowania latwej dystrybucji (ubuntu,mandriwa) zapoznac sie z podstawami a pozniej przesasc sie na SLAKA
Beż problemowo można się przesiąść na takie dystrybucje jak ubuntu tylko że to co będzie niczym w na d dla windowsowca to to, że nie będzie już klikania na gg_setup.exe, po czym dalej do oporu i cieszymy się komunikatorem.